EjendomsWatch

Grønne certificeringer giver plus på brandingkontoen

Nordeas nye domicil skal opnå den højeste score i international miljøcertificering. Og grønne certificeringer er i det hele taget en stigende trend. De øger bygningernes bæredygtighed og giver merværdi til virksomhedens branding, vurderer en ekspert.

Foto: Henning Larsen Architects

Når Nordea i 2017 skifter Christianshavn ud med Ørestad Nord ved siden af DR Byen i København, bliver det til et nyt domicil, der lever op til alle bæredygtighedskriterier. Nordea stræber nemlig efter at opnå platin i den såkaldte Leed-certificering, som kun er forbeholdt de allermest energirigtige, miljøvenlige og sunde byggerier.

Huset har en række funktionskrav, og de skal opfyldes uanset energiniveau og energikrav, men når vi energioptimerer i den grad, håber vi på merværdi senere hen.

Palle Gyldenløve, der er direktør i Nordea Ejendomme.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier