EjendomsWatch

Detailkæder mister danske butikker

Antallet af danske detailbutikker falder i takt med, at flere forbrugskroner går online. Også de kædedrevne butikker dykker. Ny analyse sætter tal på tilbagegangen.

Butikskæden Normal er blandt de kæder, der er gået imod den generelle tendens med færre kædebutikker. | Foto: Ritzau Scanpix/Lise Balsby

Høj fart i en voksende onlinehandel og nye forbrugsmønstre skaber store forandringer i danske butikscentre samt på handelsstrøg. Butikskæderne her i landet har de seneste fem år reduceret deres antal af butikker med op mod 8 pct. Samtidig er mange selvstændige butikker faldet fra.

En ny analyse, Kæder i Dansk Detailhandel 2019, som Retail Institute Scandinavia står bag, viser, at der ved afslutningen af 2018 var 315 danske butikskæder her i landet – ved udgangen af 2013 var der 348.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Verdensomspændende hotelbrand finder vej til Odense

Som led i en samarbejdsaftale med en af verdens største hotelvirksomheder bliver Dolce by Wyndham-brandet lagt ned over Comwell H.C. Andersen Odense, der dermed følger i kølvandet på søsterhotellerne i København og Aarhus. Aftalen kan ifølge koncernchef lokke "endnu flere internationale turister til Odense og Fyn."

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier