EjendomsWatch

Elektronikkæde er klar til at åbne nye danske varehuse

Vækstplanerne blev droppet for et år siden, men nu er elektronikkæden Power nu klar til at åbne nye varehuse, efter kæden har afleveret sit første regnskab uden to- eller trecifret millionunderskud.

Jesper Boysen, adm. direktør i Power. Foto: Ritzau Scanpix.

Elektronikkæden Power, der er konkurrent til Elgiganten, vil åbne nye butikker, efter kæden afleverer sit første regnskab uden et enten to- eller trecifret millionunderskud.

Det skriver Børsen.

Det sker, efter varekædens norske ejere og storbanken DNB sidste år satte foden ned over for kædens ekspansionsplaner, fordi Power havde lidt et samlet tab på mere end en halv milliard fra 2014 til 2017.

"Sidste år måtte vi erkende, at vi var nødt til at trække i håndbremsen på ekspansionen og koncentrere os om de butikker, vi lige havde åbnet. Men nu er vi på rekordtid blevet lønsomme, og derfor er der igen opbakning fra ejerne, til at vi kan ekspandere," siger Jesper Boysen, adm. direktør i Power, til avisen.

Gennem 2017 havde Jesper Boysen store ambitioner om at skulle åbne mindst fem nye danske varehuse.

Power kommer ud af 2018 med et resultat af den primære drift (EBITDA) på 23 mio. kr. mod et driftsunderskud på 108 mio. kr. i 2017, skriver Børsen.

Elektronikkæde sætter nye butiksåbninger på pause

Elektronikkæde må skrue ned for butiksåbninger i Danmark

Elektronikkæde i bedring fortsætter ekspansion

Elektronikkæde står i stampe efter forsinket planlov

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier