
Det gør ikke det store indtryk hverken på kommunerne langs den kommende letbane omkring København eller på områdets ejendomsinvestorer, at tænketanken Cepos har beregnet, at letbanen vil være en samfundsøkonomisk underskudsforretning og at en løsning med busser vil være mere rentabel, skriver Berlingske.
Hos Danica Ejendomme siger direktør André Scharf, at letbanen vil styrke en by som Lyngby inden for handel, arbejdspladser og som vidensby, uanset at en løsning med busser havde været billigere langs ring 3.
"Der er selvfølgelig eksperter, der kan pege på, hvad der er bedst. Men med vores fokus er investering i infrastruktur en rigtig god mulighed for at udvikle byen," siger han til Berlingske, hvori også Stig Lintrup, adm. direktør hos erhvervsmægleren Lintrup & Norgart, peger på letbanens positive effekter.
Ifølge Gladsaxe-borgmester Trine Græse (S) giver det slet ikke mening at anskue en investering i en letbane som noget, der skal give et direkte afkast, da det i bund og grund blot handler om at få transporteret et antal mennesker bedst og billigst mellem forskellige punkter på landkortet.
Staten vil ikke være medejer af letbanen i Storkøbenhavn
Investorer lune på området langs ny letbane i hovedstadsområdet
Mere fra EjendomsWatch
Entreprenør på prestigeprojekt angriber Gefion Group for at snyde med betaling
Gefion Group er endt i en tvist med entreprenøren Jeppesen Byggeri & Service, der beskylder ejendomsudvikleren for at forsøge at snyde firmaet for betaling. Ejer tror ikke, at Gefion har penge til at gennemføre projektet. Gefion-chef afviser entreprenørens udlægning og kalder det for "offentlig mudderkastning".