
Med en investering på op mod 10 mio. kr. åbner den svenske netbutik Boozt.com næste år en 500 kvm butik på hjørnet af Købmagergade og Løvstræde i det centrale København, skriver Børsen.
Butikken følger en ny tendens, hvor onlineforretninger suppleres med en fysisk butik — i dette tilfælde udelukkende med fokus på salg af kosmetik, hvor nabolaget i forvejen er præget af butikker som Matas, Sephora og det Estée Lauder-ejede Mac.
"Det er en af de mest trafikerede gader i Danmark. Når vi skal en større butik, skal vi gøre det på det bedste sted i Danmark. Det er vigtigt, at vi får en stor facade," siger Herman Haraldson, adm. direktør i Boozt.com, til Børsen.
Onlinevirksomheden, der i 2016 solgte for 1,3 mia. kr. og tjente mere beskedne 15,4 mio. kr., åbnede tidligere i år butik i shoppingcentret Ro's Torv i Roskilde, og det er positive erfaringer herfra, der fører til næste skridt.
Ifølge topchefen ville placeringen i den sjællandske købstad gøre det mindre synligt, hvis butikken var endt i en "total fiasko."
Mere fra EjendomsWatch
Frederik Barfoed: Regeringsforslag er udtryk for "massiv hetz mod ejendomsbranchen"
Der er tale om ”en skræmmende og meget uhyggelig udvikling,” når regeringen ønsker at styre lejeudviklingen på det private boligmarked. Sådan lyder det fra Barfoed Groups koncerndirektør, Frederik Barfoed, der kalder det ”gratis point,” når pensionsinvestoren Danica går ud og lover rabat på de inflationsregulerede huslejestigninger.
Udlejer sætter grænse for lejestigning: Nuværende niveau er "i overkanten"
Lejere hos AKF-koncernen vil det kommende år ikke opleve, at den ellers indeksregulerede husleje stiger mere end 4 pct. ”Det er vigtigt for os, at vi ikke bidrager til en usund økonomi hos vores boliglejere,” forklarer topchef Ino Dimits, der ikke mener, at et lovindgreb fra regeringens side er vejen frem. (Opdateret)