Onlineshop slår dørene op til strøgbutik i København

Med en investering på op mod 10 mio. kr. åbner den svenske netbutik Boozt.com næste år en 500 kvm butik på hjørnet af Købmagergade og Løvstræde i det centrale København, skriver Børsen.
Butikken følger en ny tendens, hvor onlineforretninger suppleres med en fysisk butik — i dette tilfælde udelukkende med fokus på salg af kosmetik, hvor nabolaget i forvejen er præget af butikker som Matas, Sephora og det Estée Lauder-ejede Mac.
"Det er en af de mest trafikerede gader i Danmark. Når vi skal en større butik, skal vi gøre det på det bedste sted i Danmark. Det er vigtigt, at vi får en stor facade," siger Herman Haraldson, adm. direktør i Boozt.com, til Børsen.
Onlinevirksomheden, der i 2016 solgte for 1,3 mia. kr. og tjente mere beskedne 15,4 mio. kr., åbnede tidligere i år butik i shoppingcentret Ro's Torv i Roskilde, og det er positive erfaringer herfra, der fører til næste skridt.
Ifølge topchefen ville placeringen i den sjællandske købstad gøre det mindre synligt, hvis butikken var endt i en "total fiasko."