En del af
ANNONCE

Det nye Pihl & Søn vil omsætte for en halv milliard inden for fem år

Projekterne skal have en vis størrelse for at være relevante, siger adm. direktør Halldór Páll Ragnarsson i sit første store interview, siden han tiltrådte tiltrådte den 1. august.

EDW Halldor Ragnarsson Pihl Søn.jpg
Halldór Páll Ragnarsson, adm. direktør hos Pihl & Søn. | Foto: /ritzau/Mik Eskestad

På fem år skal det genopnåede entreprenørfirma Pihl & Søn A/S tidoble medarbejderantallet og omsætningen skal runde en halv mia. kr. 

Det fortæller adm. direktør Halldór Páll Ragnarsson til Licitationen - Byggeriets Dagblad i sit første store interview, siden han tiltrådte tiltrådte den 1. august.

Det er de meste konkrete vækstmål fra virksomheden, siden LM Byg A/S' Carsten Mindegaard i februar annoncerede, at han sammen med en række investorer etablerede det nye Pihl & Søn med navnerettigheder fra det gamle konkursramte entreprenørselskab E. Pihl & Søn, som krakkede i 2013.

Det nye Pihl & Søn har ikke planer om at etablere en egenproduktion og planlægger organisationen til at blive styringsentreprenør. Fokus vil være på at etablere længerevarende relationer med bygherrer samt på byggeprojekter, der ligger i hovedstadsområdet og er "usædvanlige", som Ragnarsson formulerer det. 

"Jeg vil vurdere, at vi alene kan håndtere projekter op til 250 mio. kr., mens vi ved større projekter end det må overveje at gå i samarbejde med nogen. Men projekterne skal have en vis størrelse for at være relevante for os," siger Halldór Páll Ragnarsson til Licitationen - Byggeriets Dagblad. 

Pihl & Søn er allerede prækvalificeret til Nyt Naturhistorisk Museum i København i konsortium med LM Byg A/S og MJ Eriksson A/S. Konsortiet konkurrerer med MT Højgaard og Aarsleff om opgaven, der hører til i den store ende med en samlet projektsum på ca. 1 mia. kr.

(Denne artikel er videreformidlet af Ritzaus Bureau på vegne af Licitationen.)

Krakket entreprenør genopstår og vil kæmpe mod de store

Pihl & Søn-brand har gevaldige ridser i lakken - men kan vise sig at være guld værd

Nye entreprenørspillere udfordrer MT Højgaards jagt på vækst