ANNONCE

Carlsberg Byen-direktør har syv milliarder gode grunde til at være i Cannes

Den adm. direktør for Carlsberg Byen markedsfører projekter til en skønnet værdi af 7 mia. kr. på den årlige Mipim-messe.

EDW Jens Nyhus Carlsberg Byen.jpg
Jens Nyhus, adm. direktør i Carlsberg Byen. | Foto: Mik Eskestad/Polfoto

Det er første gang, at Carlsberg Byen præsenterer salgsklare projekter på Mipim-messen i Cannes. Selskabet har været med i de seneste år, men ikke med henblik på egentlige salg. Så salgsbestræbelserner er noget nyt. Det fortæller adm. direktør Jens Nyhus til Børsen.

"For os handler det om at øge kendskabet til Carlsberg Byen. Vi synes selv, at vi har det mest spændende projekt i København i disse år. Vi er startet med at sælge lejligheder og begynder så småt at udleje vores erhvervs- og detailarealer. Når meget af det bliver færdigt her i efteråret, så går vi ud for at finde slutinvestorer. Det er bl.a. derfor, vi er hernede," siger Jens Nyhus til Børsen.

På messen vil Carlsberg Byen konkret markedsføre en række domicilejendomme. De største er på 15.000 kvm og 8000 kvm. Hertil kommer en række mindre erhvervsbyggerier. 25 pct. af områdets detailforretninger er allerede færdige. Fuldt færdigudviklet repræsenterer de værdier for omkring 7 mia. kr., vurderer branchekilder.

Investorerne vil få købsmuligheder inden for erhvervs- og detailområdet, men ikke inden for boligområdet, da Carlsberg Byens ejerlejligheder sælges enkeltvis. Carlsberg Byen bruger også Mipim-messen til at møde internationale byudviklere for at høre, hvordan tingene gribes an andre steder.

Supermarkeder kæmper om lukrative hyldemeter i Carlsberg Byen